Nie ustajemy w wysiłkach by jakość zarządzania w naszej firmie stała na wysokim poziomie. Ale wiadomo jak jest – nie zawsze dobre chęci wystarczą. Teraz chcemy żeby obowiązywały u nas standardy zgodne z ISO ale pojawia się pytanie co uczynić żeby stały się codzienną praktyką. Jak myślicie?
Ogólnie to sprawą fundamentalną jest zapoznanie się z normami i ich konsekwentne wdrażanie, nawet w oderwaniu od tego czy trwa audyt czy nie. Pewne rzeczy powinny po prostu wejść wszystkim w krew.
Dokładnie tak jak kolega pisze, niech wszyscy dochowują norm ISO jako norm wewnętrznych. Dzięki temu jak przyjdzie do certyfikacji to zespół już będzie przygotowany i nie będzie zgrzytów.
Sporą rolę odgrywa też ten kto będzie przyznawał certyfikat. Tu jest fajny ośrodek http://www.pcc-cert.pl/certyfikacja-iso-systemy-zarzadzania/. Przerabialiśmy u siebie wdrożenie ISO w ubiegłym roku i powiem wam że wcale źle nie było. Fakt że ci specjaliści bardzo dbali o to żeby wszystko było zgodne z normami i chyba ta ich „troska” wszystko znacznie ułatwiła.
Mam bardzo dobre wspomnienia z okresu gdy staraliśmy się o ISO. Owszem było trochę nerwów ale jakoś szaf potrafił wszystkich zmobilizować do przestrzegania tych standardów i potem się każdy cieszył.
Dla zespołu certyfikat za którym idzie prestiż powinien być dobrą informacją. Przecież dobre zarządzanie przekłada się również na lepsze warunki pracy i docelowo – wyższe zarobki.
Jeszcze musi być dobry zarząd który będzie potrafił właściwie zdyskontować korzyści płynące z ISO – bo można to tak rozegrać że wszyscy w firmie zyskają niemało.